Sales And Service Support Coordinator, Korea South

게시됨 2025-07-05
만료 2025-08-05
ID #2973547902
Free
Sales And Service Support Coordinator, Korea South
Korea South, 서울, 서울,
게시됨 July 5, 2025

설명


GENERAL ROLE 전반적인 포지션 설명
he/she is responsible for the back-office management and consistent excellence of all back office customer services (Aftersales, Customer Requests, Reservations), for accurate till control procedures, and he/she supports the Store Management in the general administration of the store, in order to ensure smooth functioning and facilitate day-to-day operations. 매장 백오피스 업무 관리 및 백오피스 고객 서비스 (Aftersales, 고객 요청 , 예약 ), 정확한 결제 관리를 담당하며 , 매장의 전반적인 어드민 업무를 지원하여 매장이 원활하게 운영되도록 한다.

MAJOR RESPONSIBILITIES 주업무 :

1. Back Office Customer Service Management 백오피스 고객서비스 관리

* Management and follow-up of Customer Requests and reservations. 고객 요청 제품과 예약 건을 관리하고 후속 조치를 진행
* Product search: contacting other stores to request for transfers 제품 검색 : 타 매장 연락 및 제품 이동에 대한 요청 진행
* Management and follow-up of after-sales process. Aftersales 프로세스에 대한 후속조치 및 관리
* Manage the full back-office cycle of Hermes Care files for all kinds of aftersales requests (local, to Bobigny, for all kind of products). Hermes Care 시스템에서 진행되는 모든 AS 관련 요청 ( 국내 , 외로 발송되는 모든 제품 ) 및 전반적인 백오피스 업무 관리
* Preparing aftersales parcels to be handed over to the stock team for shipping. AS 제품을 Stock 팀에 인계하여 발송
* Interface with clients to validate quotations and keep them informed on status updates. 견적 전달 및 확정 , 진행상황 업데이트를 위해 고객과 커뮤니케이션 진행
* Manage and supervise the work of internal leather artisan and/or tailor if any. 수선 내용 및 결과에 대한 장인 혹은 국내 수선 업체의 관리 및 후속조치 진행
* Manage services to customers (follow-up in relevant store IT tools, etc.). 고객 서비스와 관련된 IT 기기 업데이트 및 관리
* Be a real partner to sales team to optimize and simplify the back-office follow-up of those services. 백오피스 고객서비스 관련 업무 간소화 및 최적화 , 효율성 향상을 위한 세일즈팀과의 협업

* Performance follow-up and continuous improvement on Customer Services. 고객서비스관련 업무의 지속적인 개선 및 후속 조치
* Be responsible for the business performance of all service-related operations. 서비스 관련 매장 성과 및 오퍼레이션 업무 관리
* Monitor conversion rates and average durations for reservations and customer requests. 구매전환율 , 예약 및 고객 요청 처리 평균 소요시간 모니터링
* Monitor lead times at each relevant step of the aftersales & repair lifecycle. Aftersales 와 수선 각 단계의 처리 소요시간 모니터링
* Challenge the recourse to the customer request service by salespeople when relevant, in order to push sales for products available in store. 고객의 요청 제품 (CC) 에 대해서 가장 효율적인 방법을 제시하고 , 세일즈 직원들이 올바른 방식으로 CC 를 활용할 수 있도록 독려 및 관리

2. Sales Administration 세일즈 사무 지원
* Review daily sales and monthly sales and check sales trend & specific changes. Daily Sales 및 Monthly sales 리뷰 및 특이사항과 판매 동향 체크
* Update My store control system. My store control 시스템 업데이트
* Update sales status of each SA and CRM events and data. 직원 별 세일즈 현황 및 매장 내 CRM 이벤트와 자료 업데이트
* Review daily tax-free documents, customer information card and check monthly closing 일자별 Tax-free. 서류, 고객 정보 카드 리뷰 및 월 마감 체크

3. Internal Control and procedures 내부 규정 및 절차 관리

* Till controls 결제 관리
* Be responsible for accurate till controls. 정확한 결제 관리 담당
* Review and comment all relevant reports related to till operations in the dedicated internal tool (discounts & forced prices, cancelled sales). 내부 시스템을 통한 결제 오퍼레이션과 관련된 리포트 리뷰와 특이 사항 체크 ( 할인 , 가격조정 , 구매 취소 )
* Stock Controls 재고 관리 지원
* Assist the stock team when needed in reviewing and correcting negative stocks or stock discrepancies 마이너스 재고 또는 재고 차이의 정정 및 리뷰가 필요할 때 재고관리팀 지원
* Compliance and knowledge on internal procedures 내부 규정 및 절차 숙지 및 준수
* Manage the store archiving for relevant documents, following the local and Group internal control rules. 국내 및 그룹 내부 규정 및 절차에 따른 매장 내 서류 보관 관리
* Support sales teams towards a perfectly accurate use of their digital tools (H-Pad) and be the store's key user on Service-related processes: train newcomers on processes & tools, communicate new features and/or procedures, support the team on any issue. 서비스 프로세스 관련 담당 및 디지털 기기 (H-Pad) 의 정확한 사용을 위한 세일즈 직원 지원 : 프로세스와 기기에 대한 신입사원 교육 , 새로운 기능 , 절차 , 또한 이슈가 있을 시 안내 및 지원
* Be responsible for the application of procedures related to internal control and health & safety. 내부 감사 기준 , 보건과 안전과 관련된 절차를 매장 내 적용

4. Store Administration 매장 사무 지원 업무

* HR & Store Team Administration. 매장 사무 지원 및 인사 관리
* Manage the staff rotas to optimize sales floor coverage, taking into consideration overtime, paid leave, sick leave, accidents etc. 플로어의 세일즈 효율성 향상을 위한 월별 휴무 계획서 작성 및 스케줄 조정 , 연장근로 , 연차 , 병가 , 공가 등 관리
* Be responsible for part timer hiring process and payment. 매장 내 파트타이머 채용 절차 및 비용 관리
* Manage and / or organize internal communication: information dispatch, notes, organization chart or contact list updates, etc. 매장 내 오퍼레이션에 대한 유관 부서와의 소통을 포함한 내부 커뮤니케이션 담당 : 정보 안내 , 공지 , 조직도 및 연락처 업데이트 등
* Store orders 매장 구매 지원
* Be responsible and supervise the allocation of staff uniforms: fitting, order, remittance, alterations, dry cleaning, spare uniforms. 유니폼 주문과 배분 관리 : 피팅 , 주문 , 배송 , 수선 , 세탁 , 여유분 보유 등
* Organize the supply of office stationeries, food & beverage and other relevant tools, coordinate with suppliers, control delivery and invoicing. 각종 사무 비품 , 식음료 , 기기 주문 , 배송 , 경비 처리 관리
* Follow-up general costs. 매장 경비 관리
* Maintenance & Security (depending on stores, this responsibility can also be assigned to the Stock Manager). 매장 보안 및 유지보수 관리 지원 ( 매장 별 상황에 따라 해당 업무는 재고관리 팀이 담당할 수 있음 )
* Be responsible for store day-to-day maintenance (lighting, cleaning, access, security...): coordinate with suppliers and Head Office, ensure timely interventions, control the quality. 매장 유지 보수 관리 지원 ( 조명 , 미화 , 출입 통제 , 보안 ): 품질관리와 적재적소에 개입 및 조정을 위해 외부 업체 , 본사와 협업
* Manage internal and external security agents. 내 , 외부 보안 가드 관리
* Manage and coordinate with external agencies all operations related. 기타 오퍼레이션과 관련된 외부업체 관리 및 지원
* Support events planned by store or company level when needed. 매장 및 본사 행사 지원

PERFORMANCE INDICATORS 업무 평가 기준 :

* Relevant Service-related KPIs (lead times, turnover generated from services, conversion rates etc.). 서비스 관련 KPIs ( 처리 소요 시간 , 서비스로부터 발생된 매출 , 구매전환율 등 )
* Individual contribution to the efficiency and quality of store administration / operations. 매장 사무 지원 및 오퍼레이션 업무의 품질 및 효율성 향상에 대한 기여도
* Quality of relationship and partnership with the sales team and the stock team. 세일즈팀과 재고관리팀과의 관계와 협업의 질
* Quality of relationships with customers. 고객과의 관계

REQUIREMENTS & CAPABILITIES 자격요건 :

* Passionate about retail and luxury 리테일업계와 하이엔드브랜드에 대한 열정
* Significant previous experience in administrative / operations position, preferably in Retail environment 어드민 또는 오퍼레이션 업무 경력 , 리테일 업계 경력 우대
* Very organized, rigorous and reliable, able to organize his/her work autonomously and to anticipate 체계적이며 , 철저하고 신뢰할 수 있으며 , 업무를 예측하며 독립적으로 처리할 수 있는 능력
* Service- and customer-oriented (internal and externa customers), with excellent communication skills
* Proficient with Excel / IT tools 엑셀 및 IT 기기 사용에 능숙
* Team player with strong communications skills 뛰어난 커뮤니케이션 스킬을 가진 팀플레이어
* Language requirements: fluency in Korean is mandatory 유창한 한국어 능력 필수

작업 세부 정보:

직업 종류: 풀 타임
계약 유형: 영구적인
급여 유형: 월간 간행물
직업: Sales and service support coordinator

⇐ 이전 직업

다음 직업 ⇒     

광고


 

이력서 보내기

    고용주 정보

    Hermes

    빠른 탐색:

    위치

    도시 또는 지역 입력

    예어


    광고